F is for friends who do stuff together -Lontoo postaus (1/?)

by - elokuuta 12, 2014

"Mä haluaisin Lontooseen.."
"Niin miekin.. Ku täytetään kaheksantoista ni mennään kahestaan jooko!?"
"Joo!"
- Vilma & Lotta 11v

8.7. 2014 Helsinki-Vantaa lentokenttä..

Vilma 18v ja minä 17v, otettiin minun äitini mukaan huoltajaksi ja lähdettiin toteuttamaan meidän sopimusta. Turvatarkastukset hoituivat nopeasti, tosin minua luultiin terroristiksi ja joudun tunnusteltavaksi. yök!
Vilma ja minä oltiin täpinöissämme ja äiti mökötti kun ei päässyt selfieen.

Onneksi lentokoneeseen päästyämme olimme jo hiukan rauhallisempia. Lentomatka sujui mukavasti tanssien ja laulaen I`m gonna be:tä. Lontoon päässäkin kaikki sujui kätevästi, sillä olimme fiksusti tilanneet kaikki liput jo etukäteen netistä. Matkattiin sitten Heathrown lentokentältä Heathrow expressillä Paddingtonin asemalle ja siitä taksilla hotellille.

Hotelli oli pieni, mutta leppoisa ja respan ihmiset hyvin ystävällisiä. Hotelli sijaitsi loistavasti aivan Bakerstreetin yläpuolella, joten kävelimme joka päivä Sherlockin kotioven ohitse. Vilman lempparia hotellissa oli ilmainen kahvi/kaakaokone, josta tuli kyllä kovin monet kaakaot haettua.
Ensimmäiselle päivälle oltiin varattu Big Bus Toursilta hop on-hop off bussi liput ja päätettiin sitten lähteä bussi ajelulle. Loistava tapa nähdä Lontoon yleisilmettä.

Ensimmäisen kerran hypättiin kyydistä Piccadilly Circuksella ja käytiin hiukan kävelemässä. Seistiin paikassa, jossa Moriartyn pommi uhri oli seissyt, syötiin bagelssit, löydettiin iso manga kauppa ja Jamie Oliver ravintola, nähtiin pikkuinen puisto ja käytiin China Townissa.

Hypättiin uudelleen bussin kyytiin ja jäätiin seuraavan kerran kyydistä Towerilla, jossa hypättiin lauttaan ja tultiin sillä takaisin Big Benille. Lautan selostaja oli söpö ja teki mukavan määrän fandom viittauksia puhuessaan.

Viimeisen kerran hypättiin kyydistä Buckingham palatsilla ja kierrettiin koko palatsi ympäri. Ohitsemme ajoi hyvin todennäköisesti prinssi William. Ainakin herralla oli suuri poliisi partio saattajanaan ja ikkunasta sisään kurkatessa uskoisin nähneeni Williamin.

Lopulta jäätiin bussista Bakerstreetilla ja käveltiin hotellille. Illalla suunnattiin vielä ravintolaan syömään ja sitten viimein väsyneet ja onnelliset matkalaiset painuivat unten maille.

9.7.2014 Bakerstreet..

Hyvin nukutun yön jälkeen suunnattiin jälleen Big bussille. Tällä kertaa bussia oli tarkoitus käyttää pelkkänä kulkuvälineenä.
Jäätiin bussista St. Paulsin katethraalilla. Katethraali oli todella hieno, mutta jalat tulivat kovin kipeäksi, kun käveli yli 500 porrasta päästäkseen näkötasanteelle. Maisemat kuitenkin korvasivat väsyneet jalat.

Matka jatkui Tower Bridgen sisälle ja sieltä ylös tornien väliselle näköala paikalle. Kuultiin hiukan historiaa, tehtiin hienot kolikot ja nähtiin bridgeä pyörittävä koneisto. Tower Bridge oli nopeasti käyty, mutta näköala oli jälleen kerran loistava.

Päivään mahtui vielä the Tower of Londonissa käynti. Kruunun jalokivet hohti kauniista ja aika kului leikkiessä Moriartya ja Sherlockia. Korppejakin tuli jahdattua ja nähtiin viimeinkin pökkelöpäät, joihin oltiin petytty Buckingham palatsilla.

btw. sama penkki joka näkyi Doctor Whon day of the doctorissa♥

Loppujen lopuksi jalat alkoivat olla aivan yli kipeät ja päätettiin jäädä bussista Hyde Parkkiin. Käytiin ostamassa limsaa ja kaljat (kaljaa niille ja limsaa minulle) ja mentiin juuri parahiksi katsomaan ulkoilma elokuvaa. Elokuva oli tosin hyvin tylsä ja kyllästyimme siihen nopeasti.

Viimeinen ongelma olikin sitten hotellille pääsy. Käytiin pyörimässä metrolla, muttei tajuttu lipuista mitään ja päätettiin loppujen lopuksi napata taksi. Taksin saaminen tuntui pelottavalta, sillä se piti oikeasti vain napata keskeltä liikennettä. Onnistuttiin kuitenkin ja napattiin taksi kuin Sherlock ikään.

Lopulta entistä väsyneemmät matkalaiset päätyivät hotellille. Nälkä kuitenkin ajoi matkalaiset vielä Bakerstreetin Sherlock pizza paikkaan. Pizza oli hyvää ja Sherlock aiheinen sisustus hieno.
Vatsa täynnä ruokaa oli hyvä mennä nukkumaan ja lepuuttamaan jalkojaan..